Rabu, 23 Mac 2011

Perasaan Seorang Teman Apabila ,,,,

Ayer Keroh , Melaka : Jam menunjukkan 2.00pm keadaan di dalam kelas senyap sepi cume kedengaran riuh rendah kelas sebelah saja . Ketika itu hanya yang ada 4 orang pelajar saja yang lain masih belum masuk lagi . Beberapa jam berlalu , F , N dan W baru saja masuk kelas tapi pada ketika itu lecture kami masih belum menunjukkan muka lagi . Kami tunggu dan terus menunggu sambil kami buat kerja yang masih belum siap lagi . Jam demi jam kami tunggu barulah lecture yang ditunggu-tunggu tiba . Tapi tiba dalam keadaan yang agak muram , duka , masam , dan marah sebab apa macam itu kami tak dapat siapkan tugasan yang diberikan . Mulalah lecture kami tarik muka terus marah-marah sampaikan sanggup nak baling barang dekat aku pulak itu . Hai , sampai macam itu sekali memang salah kami jugak pun sebab tugasan tak siap . Bila dah macam itu , macam-macam pertanyaan , soalan yang keluar . Nak dijadikan cerita la kn , seorang member aku ne kena soal nape tak masuk kelas dy la ape la macam2 lagi la . Cume ade 1 soalan yang memang tak boleh blah . Lect aku ne tanyalah kt member aku ne .. " Lect : Macam ne kau jawab kat aku ? Macam ne seorang pelajar jawab kt lect , aku ne sape ? kau hormat kt aku ke tak ? " jawab member aku .. " F : ,,,,,,,,,............... hormat sikit-sikit je ! " .. Tapi bila aku on je FB td ,,, boleh pulak lect ne tulis kat wall cam ne ah ! " kita hidup ini ada adap, kena saling hormat menghormati, kalau rasa tak boleh nak hormat orang, terpulang! sampai nanti satu masa kalian akan rasa juga "  perrrhhhhh ,,,, seumur hidup aku kn tak pernah lagi jumpa lect yang cam ne la .. smpai cam tu sekali dy buat ,, ish bagi aku kn sebagai seorang lect dy x pth buat cam tu .. kalo dy dh x puas hati sangat ngn student dy jmpa mereka ,,, tnya mereka apa mslh mereka ,, ckp elok2 ke ,, bagi nasihat ke .. tapi dengan cara baek2 ar !! ne tak lg dy nk tulis2 cm tu kt wall la ,, ape la .. skg ne nk slh kn sapa pn enta la .. sabo jela !! ak ne cme luah kn je ape yg ak rse je !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan